Onsdag

Hej hej

E tycker inte om när jag bloggar tydligen, för varje gång jag ska börja skriva så vaknar han, det slår aldrig fel. Så vi får se hur mycket jag hinner skriva nu innan han vaknar.

Tänkte dra lite kort vad som hänt sen sist.

Förra Tisdagen så var jag, Sara, mamma och Zanna i Östersund, blev inte Birsta som vi hade tänkt. Jag hittade iaf hur mycket kläder som helst, så nu ha jag en ny garderob och ett tomt konto haha.

I Onsdags så var jag på bio med Lisa. Vi såg 2012, sen var jätte bra :) Zanna var barnvakt åt E och de gick jätte bra, han tycker om sin moster han :)

I Torsdags så kom Gunilla ner en sväng med en försenad doppresent till E, en talltik, djuptallrik och en mugg, jätte fint var det :) Sen kom Michelle förbi en sväng och hälsade på :) Sen kom Johanna ner, så vi fikade och pratade en massa. Super trevligt och mysigt var det :) Så hade hon köpt present till både mig och E. E fick en jätte söt napphållare och en bitring med massa ljud och roliga saker som E verkligen älskar :) Och jag fick 2 super fina ljusstakar som ja ska hänga upp i sovrummet hade jag tänkt. Tusen Tack Johanna :) <3
Sen när Johanna gick hem så kom nästa, och det var Diana :) Vi gjorde inte så mycket, pratade och gosade med lillprinsen min :) Hon sov även här. Oxå super mysigt :) <3

I Fredags så gjorde jag inte så mycket tror jag. Jag tvättade lite, sen så packade jag ihop lite saker jag skulle ha med mig till mamma och pappa eftersom att jag, E, Zanna och N skulle bo där i helgen. Mamma och pappa va i Sundsvall och bodde på Hotell och så som dom fick av mig och Zanna i julklapp :) Vi gjorde mat med Diana. Hennes wokgryta. Hur god som helst blev den :) Sen så kom Sara ner så vi spelade lite kort och sen va de godnatt för den dagen. N låg och sparkade mig i ryggen hela natten och låg som ett plåster efter min rygg, men de va ju mysigt det med.

I Lördags så gick vi och handla, sen gick vi upp till morfar och Monica och hälsade på, så lekte N och Alexander för han va där i helgen :) Sen så gick jag, E, Zanna och N hem och började med maten. Vi gjorde potatisgrtäng, fläskfile, sallad och dressing, och sen så kom Morfar, Monica och Alexander ner och käkade, och Per :) Det blev super super gott ;) Rikgit nöjd blev jag!
Så blev det ju efterrätt, sen robinson och sen sängen igen.

I Söndags så städade vi hela huset tills mamma och pappa kom hem :) Sen gjorde jag mat igen, samma som dagen innan för att de blev så mycket potatisgratäng över. Blev lika gott då :) Sen så sov vi där då med. Så vi kollade på blåsningen hela familjen,  det var mysigt :) Sen så la vi oss och sov.

I Måndags så tog mamma E på morgon så jag fick sova till 9, de va skönt :) Sen så klev ja upp och käkade och så. Sen från kl 13.00 så hade jag både N och E. Jag gick ut en sväng med dom i tvillingvagnen, ganska tungt att dra. Sen så gjorde jag klart i tvättstuganm, så gick jag på ICA och hämtade ut ett paket. Sen vaknade båda barnen och jag roade dom så lätt ja kunde :p Sen kom pappa hem och hjälpte mig.
Sen så käkade vi middag sen gick jag och E hem.
Jag badade E, la ner han och så . Sen så vek ja in all tvätt, plockade undan och diskade.

Igår så vaknade E ganska tidigt, runt 7. Så vi klev upp och käkade frukost, så tvätta ja och klädde på E och gav han mat. Sen la jag ut han på ballkongen så han skulle få sova så gick jag och duscha, sen dammsög jag hela lägeneheten, sen sminkade jag mig och gjorde mig klar. Sen vaknade E så då fick han lite lunch. Ha börjat med smakpotioner till han till lunch, för jag ha för lite eller för dålig mat eftersom att han är så stor så behöver han mer. Och han älskade det :) Sen gav jag han lite mer mat, sen så mötte vi upp Hanna och Theo så gick vi på bibblan, sen på brödbiten och käka lite lunch :) Sen gick vi hem till Hanna. Hon bo hur fint som helst :) Så käkade vi middag ihop, super gott blev de :) Strips och grillad kycklingbröst! Sen så satt vi och surrade och surrade och lekte med barnen. Verkligen jätte mysigt och trevligt :) Sen gick jag och E hem, så gav jag han gröt och gav han blite bröstmjölk sen däckade han. Så packade jag ihop lite kläder som E ha växt ur som Theo ska få låna :) Sen plockade jag undan här hemma och pratade med Diana. Sen la jag mig och sov :)
'
Imorse vaknade E runt 07.30 så vi klev upp, gav han mat, tvätta och klädde på han, sen så käkade jag frukost och ringde nå samtal sen så la jag ut han på ballkongen och där ligger han än. Kontigt nog ha jag hunnit skrivit allt de här och han ha inte vakna. Haha.
Lisa kom förbi förut och käkade lunch så satt och surrade med henne ett tag, sen så betalade jag alla räkiningar. Jag måste verkligen dra ner på mina räkningar, usch vad mycket jag har. Ska kolla över sen vad jag jag dra in på och inte.
Nu ska jag gå och klä på mig och göra mig klar, sen när E vaknade ska han få lunch och sen ska vi gå och handla och lämna nå papper och grejer. Sen ska vi gå hem till mamma och pappa så ska E sova och jag ska försöka hinna se på Twilight eftersom att jag ska gå på New Moon med Lisa och Sara ikväll :)

Näe nu måste jag skynda på!

/Malin Håkansson

Kommentarer
Postat av: Linnéa

ja, det kan man hoppas, men jag tror det hör till att man kommer till en ålder där man skäms för allting. men vem vet, det kanske är vi som skäms för dom istället? haha! :D

2010-01-21 @ 08:31:10
URL: http://frokenfahlen.blogg.se/
Postat av: Linnea

Ja, man vet ju aldrig. Men det är klart, men man kan ju hoppas att ingen kommer att skämmas för någon. Men vem vet, man kanske är bästa kompisar! :D Vi är ju faktiskt inte så mkt äldre än våra barn :P

2010-01-23 @ 19:31:05
URL: http://frokenfahlen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0