Mini semster i helgen

I helgen har jag Eliaz och ett gäng härliga vänner varit iväg på en lite minisemester :) I fredags när vi kom fram så packade vi upp, försökte få upp någon värme och sen lagade vi middag. Efter det så skulle Eliaz nattas och sen spelade vi lite spel, lyssnade på musik, skrattade och åt gott och drack lite :) I lördags så gjorde Eliaz morgon tidigt, jag få ju såklart skylla mig själv som la mig sent, men är man på semester så är man ;) Vi klev iaf upp och starx efter kom en annan upp och höll oss sällskap :) Vi käkade frukost, gjorde Eliaz redo för dagen den väckte vi dom andra. Efter frukost och en liten tripp ner på affärn så packade jag och en till på oss kläderna och tog med oss Eliaz ut i pulkan :) Tog massa kort och kollade på alla dom fina husen och miljön, sen tyckte Eliaz de blev kallt så då gick vi hem igen. När vi kom in så satt vi i soffan och mös lite innan det var dax för lunch. Stinas kyckling, ris och sås. Sen stoppade jag Eliaz och min i säng medans dom sndra hittade på galenskaper. När vi sen vaknade så hände de massa knepiga saker, och sen satte vi igång med middagen medans några andra la sig och vila en stund. Sen käkade vi Tacos och hade de trevligt :) Sen var det läggdax för Eliaz och vi började spela spel, lyssna på musik, dricka lite och käka gott :) Kvällen slutade med att vi proppade i oss så vi blev illamående, sen trötta som jag vet inte vad så vi gick och la oss. Men då började det roliga, vi skratade till långt in på natten och hade så sjukt kul, sen däckade vi allaihop :) Och vad vi gjort idag skrev jag ju i inlägget nedanför. Nu har jag kommit ikapp bloggen iaf. Nu väntar andra saker att sysselsätta sig med så man inte somnar här och nu. Några roliga händelser i helgen: I lördags efter att jag och Eliaz hade vaknat så hade han bajsa så jag bytte blöja på han och skulle sen gå ut med sopåsen, men då var dörren till lägenheten låst så jag gick och frågade dom andra vart nycklen var. Dom hade inte låst, dom sa att dörren kunde vara trög så jag gick tillbaka och prövade öppna den, men det gick inte, så såg jag att dörren var låst. Så jag gick tillbaka till dom andra och sa att den var låst. Då flög den ena upp ur sängen och gick och kollade, och den var ju låst och nyckeln satt inte i dörren utanför där den hade suttit sen vi kom dit i fredags. Men ja, hon gick och la sig igen och jag ringde pappa och berätta att vi va inlåst. Han blev orolig och sa att vi måste ringa någon som kan kolla om nyckeln sitter i dörren eller bryta upp dörren, för om de skulle börja brinna skulle vi brinna inne, vi bodde alltså på översta våningen. Hon ringde sin mamma och pappa som hade tagit ett glas vin eller någonting så dom kunde inte komma, vi ringde några andra men dom svarade inte. Men hon stannade iaf uppe med mig och Eliaz. Hon gick ut på ballkongen för att hoppa ner och kolla nyckeln själv, men kom tillbaka lika snabbt när hon insåg att de inte skulle gå att hoppa. Vi satt i köket (man ser dörren därifrån) och tyckte att vi hörde massa ljud så vi fick för oss att det var någon i lägeneheten så vi gick och letade men det var ingen där. Efter ett tag när hon ska ringa någon annan så är hennes telefon borta så hon gå runt och letar den, när hon letar i jackan i hallen så kollar hon dörren igen och då är den upplåst men ingen nyckel syns till. Vi går ner och låster ytterdörren och kan känna oss säkra. Så vi börjar med maten och tänker inge mer på det där. Men sen när vi ska spela spel, så säger en att vi ska stå på mattan, så vi ställer oss där, och då kliver jag åp någonting som ligger under mattan, och gissa vad det var då? Jo det va nyckeln. Och alla andra börjar skratta. Jag hade mina aningar vissa stunder att det var dom som hade nyckeln hela tiden, men samtidigt trodde jag inte det. Haha det var ganska roligt :) En annan rolig sak som hände va att jag och en skulle åka och hämta en pulka, vi tog hennes mammas bil och började åka upp för backen. Men när vi kommit en bra bit upp i backen så är det så halt så vi tar oss inte fram längre. Jag får panik och ett sug i magen och blir jätte rädd så jag tar av mig bältet och säger att snart hoppar jag ut. Men hon backar ner så fint och vi tog en annan bil upp och hämtade pulkan till slut :) Sen så har vi ju "Haha, det brinner i rövhålet på henne" :D Eller tex lyppen som vi väckte av vårat skratta på lördag kväll/natt som blev vaken hela natten. Ja det finns mycket mer roligt att berätta om denna helg, men Diana lä ju gnälla över mitt 100 mils lång inlägg redan :P Näe nu plingar det sönder på min face, undra va fan de är nu då!! /Malin Håkansson

Kommentarer
Postat av: Diana

haha va lite jobbigt att läsa när du inte hade stycken :p mitt lär också bli långt. Haha..

Men vad fan va de som plingade på face då? :O

<3

2010-12-05 @ 17:12:17
URL: http://dianaandersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0