Torsdag

Hej hej

Idag sitter jag på skolan. Ska göra en uppgift i Aretsmiljö och säkerhet sen är jag klar i den kursen oxå, skönt :)
Idag kommer ida in till mig :) Hon ska sova hos mig, så de blir kanske lite rummy ikväll då om hon inte kommer in allt för sent :P Hihi.
Efter lunch så ska jag och Jennifer skriva ut våra bilder och texter till utställningen som vi har på Tisdag.

Igår så åkte jag in till Östersund. Jag skulle åka in med 06.30 bussen men hade mått dåligt hela natten så jag tänkte att om jag försöker somna om och se om jag må bättre så åker jag in med 10.05 bussen, och det gjorde jag, så jag satte mig på bussen och for in till staden.
Träffade Michelle en sväng, de va trevligt :) Va ju som ett tag sen nu. Sen gick jag på skolan, och vi kunde få jobba hemma, så de va ganska så onödigt att jag åkte in till Östersund tycker jag, men då va jag ju som inne redan :P
Så jag åkte hem, la mig och sov, sen så vaknade jag, så gick jag och Niklas och handlade.
Vi skulle äta fläskfile och strips som Niklas hade tagit fram, men så ser jag att det är inte fläskfile, de är ju karrè, och de va inge gott alls.
Sen kom Linda och Diana så spelade vi rummy :) Diana vann, jag kom 2:a och LInda kom sist :P Så började vi på en till men hann aldrig spela klart den, jag leder iaf :P

I Måndags efter skolan så gick jag runt på stan och köpte allting som jag hade blivit tillsagd att köpa, sen mötte jag upp Diana så gick vi och käkade på kebabcity, sen strosade vi runt på stan till min buss gick 18.20.
Så när jag kom hem så gick jag till Inger och spelade klart rummyn vi började på dagen innan. Hon vann. Vet inte vad det blivit med mig, kan tydligen inte vinna längre :P
Sen gick jag hem och hjälpte mamma att kratta. Jag ch Zanna krattade resten av gården och de blev så fint :)
Sen la jag mig och sov.

I Tisdags så vaknade jag av att klockan ringde, så jag klev upp duschade och gjorde mig klar. Sen skjutsade Zanna mig til bm, och där pratade vi lite, sen kollade vi blodsocker, och det var verkligen inge bra. Jag låg på 9,6 och de är alldeles för högt, så hon trodde att jag kanske hade graviditetsdiabetes, kul.
Sen for vi hem, gjorde inte så mycket. Sen följde mamma med mig på föräldragruppen, ville ha med henne första gången för att se vad det för folk där.
Vi var bara 3 st. Vi satt och pratade och diskutera lite saker, sen kollade på en film om hur livet med en bebis är, när man kommer hem från BB och allting med ammning och så, ganska intressant. Sen fikade vi, sen så åkte vi hem.
På kvällen åkte jag upp till Bengan och Gunilla och valde tyger till lapptäcket hon ska göra till min lilla bebis :) Det kommer bli så fint så :)

Efter 22.00 på Måndag kväll får jag varken äta eller dricka någonting, inte ens vatten, ja fatta inte hur ja ska klara mig. Sen på Tisdag morgon så ska jag vara på sjukstugan 07.15 och göra nå prover, sen dricka någonting som tydligen är skit äckligt. Sen ska jag sitta rakt upp och ner i 2 timmar i väntsalen och sen ska jag in och ta ett blodsockerprov, är det inte bra då, så har jag alltså fått graviditetsdiabets, och det kan gå bort när man har fött ut barnet, men det kan lika gärna stanna kvar hel livet.
Låter vekligen skit bra!

Sen på Tisdag efter jag varit på sjukstugan så ska jag och Jennifer ha våran utställning, sen 13.00 ska jag på föräldragruppen igen. Johan skulle tydligen följa med, få se hur det går den här gången då. Gick ju inte så bra sist när han följde med till bm.

Näe nu måste jag nog plugga lite.

/Malin Håkansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0