Måndag

Hej hej

Just nu sitter jag på skolan och försöker ta tag i lite uppgifter jag måste göra. Men jag har ingen ork idag, eller ork har jag men jag är på så dåligt humör över  en massa olika saker. Så jag har lite svårt att koncentrera mig. Men jag tänkte jag skulle göra ett försök iaf eftersom att jag ändå pallrade mig upp 05.30 i morse och satte mig på bussen in till Östersund.

Efter skolan så ska jag gå på stan och hämta mammas mobil, köpa nya Buzz till Zanna, köpa halkstrumpor till Novalie så tänkte jag köpa någonting till mig själv oxå om jag hittar någonting.
Sen ska jag och Emma käka :)
Sen ska jag sätta mig på bussen hem till mamma och pappa igen 17.20. Och när jag kommer hem ska jag och Zanna kratta klart gården, sen spela kloter, och vi kommer skäkerligen att pröva de nya buzz spelet oxå :P

Sen i morgon så ska jag till bm kl 10.00 och ta massa prover och kolla så allting är bra. Så hoppas jag att jag får lyssna på hjärtljuden igen :)
Sen kl 13.00 är det föräldragruppen för första gången. Ska bli spännande att se vilka som är gravid och så. Och sen få lära sig lite bra saker :)
Efter det ska jag nog bara gosa med Novalie :)

I fjällen har jag haft det underbart härligt. Finns det någonting bättre än att bara vara. Knappt veta vad klockan är, ingen mottagning på mobilen, ingen TV. Bara vara ute hela dagarna i solen och pyssla på, eller sitta och sola och spela kort. De är obeskrivligt hur underbart det är. Jag skulle vilja stanna där längre, men vi var tvugna att åka hem i Lördags :(

När vi kom hem så hoppade jag in i duschen på en gång, hade inte duchat sen i Onsadgs då så det var en underbar känsla att få känna sen ren igen :P
Sen så kollade jag på robinson med mamma och Zanna. Sen var jag Zanna och Katarina ute och åkte lite.
Och sen kl 00.00 åkte jag och Zanna till Solle för att hämta Per. Vi såg ett lodjur, 2 harar och 1 kanin på vägen dit och hem :)
När vi kom fram så gick vi på nån grill och käkade lite, sen for vi hem. Och jag var så trött så mina ögon gick i kors och sved.
Vi var iaf hemma runt 03.00, då var det sängen på en gång, och fan vad skönt det var att få lägga sig :P Somnade på en gång.

Igår så vaknade jag 12.00, skönt att få sova ut. Så jag åt lite frukost, sen gick jag till Inger och spelade lite kort med henne, hon vann.
Sen så gick jag hem och käkade middag, låg och läste lite, krattade, spelade kloter, duschade sen la jag mig och sov.

Jag kan inte fatta att det bara är 12 veckor kvar av min graviditet. Det är helt sjut vad tiden har gått fort. Den lille sparkar på och lever om i magen, jätte mysigt är det :)
Om det inte hade varit för att den lilla sparkade och så, och att ja gått upp ivikt och inte får på mig vilka kläder som helst så hade jag nog aldrig kommit ihåg att jag var gravid :p Jag har mått bra hela tiden, det är undrbart skönt.
Så snart kommer den lilla till världen och jag längtar så mycket :)

Ska även ringa och säga att jag bestämt mig för 2:an idag. Så jag får se när jag får flytta in nu då :)

Jag och mamma satt och pratade när vi åkte hem från fjällen, och kom fram till att det redan är maj. Det är bara 1 månad kvar tills jag ta studenten. Det är sjur vad tiden går fort. Och jag längtar såklart jätte mycket, men samtidigt känns de lite hemskt. Att aldrig mer gå i skola liksom, eller iaf aldrig på samma sätt igen. Kommer sakna tryggheten, nu blir vi vuxna och ska börja jobba.
Jag kommer ju såklart att vara mammaledig ett bra tag, men jag måste ju ändå börja se mig om efter jobb och så
Ja det är mycket som kommer hända nu under bara 1-2 år. Men det gäller att ta en dag i taget och njuta fullt ut av den.

Näe nu måste jag börja plugga lite.

/Malin Håkansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0