Feber :(

Hej hej

Nu var det ett tag sen jag skrev igen. Har som ingen tid, eller jag gör massa annat när jag väl har tid att skriva :P Men men..

Håller iaf på med förlossningsberättelsen, så den kommer upp inom en snart framtid, och sen så ska jag leta reda på kebabreceptet som någon frågat om för längesen. Haha, är lite seg :P

Vi mår iaf bra. Eller E har lite feber :( 38,1, men ingenting han lider av, han är precis som vanligt iaf. Han ligger iaf och sover nu. Så jag ska väl göra någon nytta här hemma.

Precis när jag skrev att han ligger och sover nu så vaknade han såklart, han tycker nog inte om när jag bloggar, haha. Han brukar alltid vakna när jag sätter igång :P Men jag tog in han och klädde av han och vaggade ner han till sömns igen. Så nu ligger han i min säng och sover.

Vad har hänt?

Jo det har ju varit jul. (Nu vaknade han igen, och ligger här bredvid mig)
Min jul var riktigt mysigt :) Fast jag hade inte riktigt någon julkänsla. Men vi var samlade familjen och släkten. Vi gjorde som vi alltid gör.
Åker upp till Bertil och fika, i år hade han 25 olika kak/bullsorter, ifjol hade han 29 olika. Sen så for vi hem och kollade på Kalle Anka, medans mamma och pappa fixade i ordning maten. Sen blev de lite annorlunda i år för Inger firade inte jul med oss, inte Kjell heller. Men innan maten så gick jag till Inger och Johan och bytte julklappar med dom. E fick en jätte snygg tröja med byxor till, och Johan fick presentkort på Whalbergs av E och N. Inger ha inte fått hennes julklapp än, tänkte gå dit med den idag.
Sen gick jag iaf hem, och då hade alla kommit. Farmor, farfar, Morfar, Monica, Magnus och Niklas. Så vi käkade och pratade och skrattade. Sen ploackade vi undan middagen och dom som ville käkade lutfisk, men inte jag. Sen så kom tomten. Novalie blev lite rädd, haha gullungen. Men det gick bra iaf :)

E fick hur mycket paket som helst, mängder med kläder, leksaker och pengar. Så nu någon dag här så ska ajg fixa i ordning hans lekhörna :) Det kommer bli så fint så bara de blir klart. Måste in på IKEA och införskaffa lite saker först.
Jag fick mest pengar och presentkort. Men även lite annat smått och gott ;) Jag är riktigt nöjd med den här julen oxå :)

E vände sig från rygg till mage för första gången igår! Min lillprins är så duktig :) Men det tråkigt var att inte jag var med och såg de :( Jag var på allt för byn med, mamma, Zanna, Per och Novalie. Så det var Morfar, Monica, Magnus och Annmarie som fick se det.
Men han vände sig faktiskt en gång till sen på kvällen så mamma fick se och tala om för han hur duktig han är ;)

E är nu 4½ månad och väger 8,6 kg. Hahaha! Han är inte liten! Han är 69,5 cm lång. Hans kusin Novalie som är 1,5 år är 78 cm lång. Ja det skiljer inte mycket. Haha..

E sover hela nätter nu, ha gjorde de i säkert 2 veckor! Det är verkligen skönt :) Visst att han kan vakna mellan 1-3 gånger på natten och vill ha nappen, men det gör ingenting. Snart kan han även stoppa in nappen själv i munnen. Det är sjukt hur fort och mycket han lär sig. Det är någonting nytt varje dag! Och det är en underbar känsla att få vara med och se alla framsteg han gör <3

Näe nu ska jag ta och göra mig i ordning och sen gå på ICA och inhandla lite mat så jag har någonting att äta här hemma. Haha.

Idag kommer, Jan, Anette, Alexander och mormor och hälsar på över dagen :) Mysigt!

/Malin Håkansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0