Trodde det var på g!

Hej hej

Vaknade 07.15 av Novalie i morse, Sofie roade henne ett tag medans jag och Zanna låg och blundade, jag hade världens huvevärk iaf.
Sen klev Zanna, Novalie och Sofie upp runt 8 iaf och jag somnade om till 10.30 när pappa kom och väckte mig och frågade om vi inte skulle sätta upp speglarna som Ida va så snäll och köpte till mig igår :)
Så jag klev upp, kollade lite vad pappa gjorde, jo han skruvade ihop det vi hade missat på byrån. Så jag hoppade in i duschen, sen käkade vi frukost och nu håller pappa på att sätta upp ena spegeln, det är andra gången nu han sätter upp den, han mätte fel första gången :P lite roligt.

Jag iaf hunnit diska undan allting oxå nu på morgon, ja fatta inte hur Zanna, Sofie och Novalie kan få till så mycket disk bara till frukost. Men ja, de är ju bortdiskat nu så.

Ikväll så ska jag, Zanna, Pappa, Mamma och Ida göra plankstek hemma hos mamma och pappa och käka, åh vad gott de ska bli :) Det riktigt vattnas i munnen på mig när jag tänker på hur gott det ska bli :)

Igår så grillade vi som sagt till middag, det blev hur gott som helst :) Efter middagen så gick jag och Novalie hem till mig medans Zanna och mamma tog bilen med sakerna Ida hade köpt till mig :)
Så gjorde jag välling till Novalie som Sofie gav henne och sen la vi ner henne. När Zanna kom tillbaka så diskade jag och vek in all tvätt, sen så började vi att skruva ihop byrån. Ja efter 2½ timme var vi klar. Haha. Jo den blev som den skulle, bara de att Zanna råkade repa alla lådor, men det låssas vi inte om :P Plus att jag hade använt 2 skruvar fel, och dom skruvarnade hade såklart inte Zanna satt fast så pappa fixade som sagt det nu idag :)

Näe nu ska jag gå och fundera på om jag kanske ska dammsuga och skura golvet i sovrummet, de är ganska behövligt när vi sover 4 personer där inne.

Ja juste, igår kväll efter att vi hade lagt oss så började jag må illa så jag och Sofie gick upp för att käka lite. Åt två hårdbrödmackor med ost och gurka, sen så fick jag världens magknip och började må illa så satte mig på toa och efter ungefär 15 minuter så började jag spy som en fontän, usch säger jag. Sen kom mamma hit och spolade ur badkaret, sen la jag mig och sov. Mår bättre nu, men känner mig ändå inte 100, kanske är de en bebis på väg inatt :)

/Malin Håkansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0