15 dagar och mödravårdcentralen

Hej hej

I morse vaknade jag 09.30, hade världens huvevärk som vanligt när jag vaknar, men de gick över efter ett tag så då klev jag upp och käkade frukost och gjorde mig i ordning. När vi var klar så gick jag, Zanna, Ida, Novalie och Sofie hem till mamma och pappa där mamma, Anette och Alexander väntade på mig och Zanna. Så vi drog in till stan kanske precis 11.00.

Ja, när vi kom in till Östersund så for vi till lägenheten så jag fick duscha, sen vidare på sjukhuset så satt vi där och väntade tills det var min tur.
Ja, när jag kom in så fick jag börja med att lämna ett pissprov, sen så gick vi in i ett rum där ja fick lägga mig på en säng så kopplade hon på nå saker på magen till en maskin så man kan följa barnets hjärta och se om man har nå värkar. Ganska tufft ändå :P Låg så kanske i 30 minuter, blev ganska segt på slutet.
Ja vad gjorde dom sen då? Jo en förlossningsläkare kom och kollade hur mycket fostervatten jag hade, de va inte mycket men inte för lite heller, så kollade hon så att den hade fixerat sig, och det hade den :) Sen så skulle hon känna på livmodertappen, inte de roligaste kanske, men nu äre gjort :P
Tro inte att ja gjorde nå mer sen.

När vi var klar så for vi hem till Hammarn på en gång för mamma började jobba. Så jag käkade och pratade lite med Ida, sen så gick jag och Zanna på ICA, sen hem till mig och, ja vad gjorde vi? Lekte med Novalie tills hon la sig. Så kom Inger förbi så då fikade vi, sen stack Zanna och Sofie ut och gick och jag och Inger spelade en rummy, hon vann som vanligt. Sen gick hon hem och Zanna kom tillbaka, då skickade mamma sms och frågade om vi skulle gå en sväng så ja hoppade i lite andra kläder så gick vi en liten runda och pratade lite.
När jag kom hem så var Novalie vaken och hur pigg som helst, så ja la mig i min säng med henne ett tag, sen när hon började bli riktigt trött så la jag ner henne i hennes säng, och till slut så somnade hon :P Och nu sitter jag här.

På Onsdag så ska jag inte till Östersund igen på koll om ingenting har hänt innan dess. Om jag fattad det rätt så kommer dom lägga in mig på Onsdag och sen sätta igång mig på Torsdag. Om jag har mindre fostervatten på Onsdag än vad jag hade idag så blir det nog kejsarsnitt, de vill jag verkligen inte.
Men nu har jag ju gått över 15 dagar, och nu börjar de ja, bli jobbigt. Vi få se hur de blir helst enkelt.

Nu måste jag bara fråga vad ni tycker.

Vad är viktigast tycker ni?
Om jag tex säger till J att inte jag vill att han ska vara med under förlossningen för ja känner mig inte trygg och bekväm tillsammans med han, ska inte han kunna acceptera det då? Visst att han kanske vill vara med. Men anledningen till att han vill vara med är för att det ska vara så, det ska vara mamman och pappan som tillsammans tar sig igenom förlossningen. Men om man inte är tillsammans då? Och inte har någon bra relation till varandra? Ska jag ta med han bara för att det ska vara så att pappan följer med? Eller ska jag ta med mig personer ja känner mig trygg och bekväm med? Det är ju ändå jag som ska föda barnet. Är det inte viktigare att jag känner mig trygg än att ha med han bara för att liksom?

Jag hoppas iaf att det kan bli slut på det här någongång. Det känns som om du gör saker för att vara jävlig med mig. Jag orkar verkligen inte ta mer skit från dig.
Jag frågade om du kommer på bb när barnet är fött, du svarar:
Det bero helt på vad jag gör och om jag har tid.
Hur fan kan man säga någonting sånt? Kom inte och säg att du bryr dig om du svara och resonera sådär då.

Näe nu är jag för arg för att sitta här. Mitt huve sprängs snart så ja ska lägga mig nu.

VÄX UPP!

/Malin Håkansson


Kommentarer
Postat av: Diana

Du vet vad jag tycker, men måste bara till lägga att det är sjukt. Men du är så stark så du tar dig alltid igenom det :) <3

2009-08-11 @ 11:27:33
URL: http://diaaaana.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag tycker han ska få vara med, han är endås pappan till barnet och har rätt att vara med. tycker du ska ringa och fråga vill han inte så vill han inte, men vill han så vill han.

2009-08-11 @ 12:43:55
Postat av: M.

Svår fråga, på ett sätt har han ju ändå "rätt" till det eftersom att han är pappan till barnet & då är det ju bla såna här saker man kanske måste ställa upp på, även om det känns obehaglilgt. Sen vet inte jag hur ni har hatf eran relation, för om du behöll barnet & visste att han va "ett svin" så får du ju skylla dig lite själv också.. Han kommer kanske ställa höga krav på dig, men det är sånt man får ta. För ni var ju ändå två om att bli "gravida"..



Sen tycker jag givetvis att om du inte vill att han ska vara med så ska han inte de, givetvis ska du få känna dig trygg när du föder ditt barn..eller erat?

2009-08-11 @ 13:01:08
Postat av: johanna

tycker att det är helt upp till dig om han ska vara med eller inte, för det är du som fått och får göra allt jobb med de här och så lite som han verkar bry sig finns de ju ingen anledning att du ska göra förlossningen ännu jobbigare genom att han är där och du känner dig otrygg! Nej, ta med dig personer så du mår bra och är trygg för huvudsaken är ändå att du minns förlossningen som "nåt bra" genom allt de onda än att du ska minnas de som nåt dåligt och jobbigt för att han var med!

hörde att det kanske är på gång nu!? jag hoppas att den lilla tar o kikar fram nu snart så jag får komma och titta på underverket :) <3

2009-08-11 @ 16:19:11
Postat av: Petra

Såg inne på fejjan att det kanske var på G nu, och jag hoppas att de går bra för både dig och bebisen! Sen tycker jag faktiskt att du själv ska få bestämma om han ska få vara med eller inte. Det är du som har gjort de mesta själv hittills, och han verkar ju inte vara speciellt intresserad. Keep going girl, det kommer bli bra till slut! <3

2009-08-11 @ 16:40:06
URL: http://ptjaernkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0